torsdag 22 december 2011

Fixardag

Idag är Johan och jag hemma och fixar. Vi har sen några veckor tillbaka blivit smått galna när saker ramlat i våra huvuden varje gång vi öppnat en klädkammare, eller att några flyttkartonger hela tiden släcker lyset i den andra, men inte riktigt hunnit ta tag i det. Tills nu. Nu har vi rensat men fastnat i det där läget när man fint och ordningsamt stoppat tillbaka allt man vill behålla och inte har en aning om vad man ska göra med resten... Så det ser inte direkt välstädat ut och jag fick energidipp och hamnade i soffan en stund. Förutom detta har vi även skrubbat kakel och tätat duschen med silikon, samt skruvat fast öppningsanordning på våra översta skåpluckor i köket. Dessa två saker ska jag dock kreditera min man. Själv har jag gjort en pepparkaksdeg (fast bara halv sats denna gång) och kokat julskinka. Johan har även hunnit med att handla julklapp till mig (antar jag, av hans smusslande att döma, och av att jag redan köpt alla till barnen) och mat. Jag ska försöka rycka upp mig och städa klart och sen tänkte jag försöka hinna med att lämna blod innan dagis. Diger dag...

Inga kommentarer: