torsdag 8 december 2011

Kulturvecka

Det har varit en aktiv och kulturell vecka hittills. I tisdags hade vi som sagt barnvaktshjälp av Josefine, för Johan och jag var på en förhandsvisning och såg Tinker, Tailor, Soldier, Spy, en mycket lågmäld och vackert filmad film av Tomas Alfredsson, med Gary Oldman i huvudrollen. Jag gillade den mycket.

Och igår var jag på teater Tribunalen och tittade på min barndomsvän Sandra i pjäsen "Skulle du vilja se den här föreställningen?". Sandra och jag har känt varandra sedan vi föddes, våra mammor lärde känna varandra på profylax eftersom Sandra är född nio dagar efter mig. Vi är båda uppvuxna på Söder, men har alltid gått i olika skolor och Sandra har ju dansat i hela livet och sen övergått till mer skådespeleri, så våra liv har alltid tagit olika vägar, men lite då och då har vi träffats och alltid hållit en sporadisk kontakt.

Sandra har också två barn nu, så våra liv har närmat sig varandra lite mer. Hon är halvargentinska och en av de vackraste människor jag känner, och dessutom en fantastiskt varm, intelligent och trevlig person. Och otroligt begåvad, det var en fröjd att se henne både dansa och agera igår. Föreställningen var speciell men både tänkvärd och rolig, och jag tog med mig Malin som också är gammal dansare och som känner Sandra litegrann och även några andra i ensembeln visade det sig. Det var en mysig kväll, Malin och jag fikade innan och efteråt stannade jag kvar (Malin skulle hem till sin lilla bebis Nora) och tog ett glas vin med Sandra och pratade länge. Det är fantastiskt med dessa gamla vänner som det räcker att man träffar en gång om året eller ännu mer sällan, och så bara tar man vid där man slutade...

Ikväll ska jag bara vara hemma och titta på Sons of Anarchy, inte många avsnitt kvar nu... Och imorgon ska vi ha middag med Nadias bästa kompis Emilias föräldrar, det ska bli trevligt! Och sen nästan inga planer för helgen, skönt....

.

1 kommentar:

Anonym sa...

Sag just sasongsavslutet av SoA igar kvall (sasong 4)...sa braaaaaa!

Maja