tisdag 6 april 2010

Vardagstisdag

Ytterligare en snabbis framför datorn. Johan är och övningskör och barnen bygger med Lego. Fast Olivia är just nu allra mest intresserad av att peta på datorn. Men det får hon inte. Peta på näsan får hon. För nu kan hon visa både var näsan, magen och huvudet sitter. Och hon kan även svara på var mössan ska sitta. Och så säger hon förutom det tidigare nämnda, även "banan, hejdå, kex" och säkert lite annatsom jG GLÖMT.

Fick avbryta skrivandet med fröken klåfingrig, som sover nu. Hon har fått en sån jäkla vilja, den lilla, vet inte hur jag lyckats avla två sådana krutdunkar. Hon blir sååå arg om hon inte får som hon vill och för det mesta skakar hon på huvudet och säger ett bestämt NÄ-Ä vad man än föreslår. Ändå lite skönt med barn som vet vad de vill, även om det blir tröttsamt ibland och man önskar sig ett par fogliga små änglar.

Jag tränade idag på lunchen igen. Jag är alltid väldigt osugen när det är dags att gå ned i gymmet, men det är otroligt skönt efteråt, främst i samvetet förstås. Och jag kör alltid hårt när jag väl kör, så jag är både svettig och trött i musklerna efteråt. En kvällsträning ska jag också hinna med denna vecka, är planen.

Inga kommentarer: