torsdag 29 april 2010

Cykeldebut!

Igår köpte jag en cykelhjälm till Nadia - och fick leta ordentligt för att hitta någon som inte antingen var killhjälm (blå med valar) eller tjejhjälm (rosa med pluttiga detaljer). Tillslut hittade jag en blå med orangea flames, bra! Men vad det är tröttsamt med allt detta tjej- och killfackande, det är alltid samma sak vad man än ska köpa...

Och imorse skruvade jag på barnsadeln på cykeln och så begav vi oss iväg till dagis! För första gången önskade jag att vi hade haft lite längre dit, för både Nadia och jag tyckte att det var jättekul. Det var lite mysigt att komma till jobbet sen, med en vanlig hjälm och en liten med flames. Kändes lite härligt på nåt sätt, som en påminnelse om mitt andra liv bortom reklamen...







2 kommentarer:

Anonym sa...

Samma som Joppis, fin!

Inspirerande sa...

Visst är det underbart att sätta sig på cykeln med barnet där bak. Smidigt och såå roligt!! W älskar det. Vi får ta ngn utflyt till Hagaparken eller så??
Kram coh ha en bra helg