torsdag 29 april 2010

Alltför tidig morgon

Uppstigning halv sex idag. Tjorvfröken vaknade alldeles för tidigt och eftersom det var Johan som gick in blev hon helt tokig. Jag FATTAR inte varför hon blivit så vansinnigt mammig helt plötsligt. Jag tänker att det kanske är för att jag varit borta en del de senaste veckorna, men samtidigt så tänker jag på alla de fall där det är pappan som är borta, då blir ju barnen alltid mammiga??! Hoppas det är en snabbt övergående fas! Nu sitter vi iallafall och tittar på I drömmarnas trädgård, och den är bra att sova till. Jag kan de tidiga barnprogrammen alldeles för bra vid det här laget...

Det var på skakiga ben jag gick upp imorse. Vår träningssatsning på jobbet drog igång igår för min del. Vi har så himla bra ur det perspektivet. Klockan tre hade vi teamfika med fruktsallad och Vitamin Well och laddade. Sen stack vi ut klockan fyra (träna på arbetstid för alla utom mig, grymt ju!) med två personliga tränare och sprang eller gick med stavar. Jag hängde på löpargruppen, men i slutet av den. Hade bestämt mig för att springa, men eftersom det var flera år sen sist, visste jag att jag inte skulle vara snabb. Men det gick bra ändå, vi sprang i 20 minuter bort till Lill Jansskogen där vi träffade upp de andra och körde gemensam träning på gräsmattan. Den kunde gärna varit lite hårdare för min del, men den kommer att trappas upp sa de. Och sen sprang vi tillbaka till kontoret igen och då var jag väldigt tung i benen. Cyklade hem sen också och det var jobbigt... Idag har jag världens träningsvärk i benen!

Typiskt att det regnar idag, för cykeln är tillbaka från reparation och igår köpte jag en cykelhjälm till Nadia och tog ned barnsadeln som vi fått från vinden. Så jag tänkte skruva på den innan jobbet, vet att Nadia kommer att älska det. Det får bli regnkläder helt enkelt.

.

Inga kommentarer: