tisdag 13 april 2010

Parkeftermiddagar

Idag gjorde vi vagnlös debut på väg till dagis. Så skönt att slippa ta omvägen förbi vagnsrummet och Nadia går ju i nästan normaltempo nu, så det funkade bra. Skönt också för Johan att slippa köra två vagnar hem (han gillar inte syskonvagnen av någon anledning..), Nadia älskar att stå på ståbrädan.
Pustar lite på en sten...


Två dagar i rad nu har de hängt i parken efter dagis och jag har mött upp efter jobbet. Igår träffade jag på både Elin och Thea och Frida och Walter. Och oftast går flera från dagis dit. Igår gick Nadia och Sebastian dit tillsammans och sen när mamman Helena behövde gå hem med lillebror Jacob tyckte jag att Sebastian kunde stanna med oss i parken om han ville. Johan hade gått iväg och handlat med Olivia så det var inga problem för mig. Så Sebastian stannade med oss och båda barnen kissade i naturen. Sen lämnade vi Sebastian på vägen hem. Han bor i porten bredvid oss men ska tyvärr flytta som alla andra.

Nadia ville så gärna slippa jacka och byxor. Skönt med första fleecen!

Sebastian, Thea och Nadia i sandlådan. Och ingen kollar in i kameran...

På kvällen kissade Olivia på golvet när hon kröp/knallade runt utan blöja innan pyjamasen, och när vi torkat upp, gick Nadia dit och gjorde samma sak. Jag tror att hon bara ville testa, och kanske var hon lite förvirrad av att ha kissat ute, men hon blev JÄTTELEDSEN när vi skrek på henne. Så det var bara att torka och trösta och sen skurade Johan.

Idag när jag kom till parken satt Johan där med bara Olivia som lekte i sandlådan. Nadia hade följt med Sebastian hem på sin första lek-utan-föräldrar-med-dagiskompis! Det kändes lite stort. Vi hämtade henne på vägen hem och sen på kvällen lärde sig Olivia ett nytt ord - mera. Det har hon använt mycket flitigt under kvällen.

Inga kommentarer: