tisdag 6 april 2010

Snabb påsksummering

Supersnabb uppdatering bara för att ni inte ska tro att bloggen gått helt i ide under påsken.... Vi hade några sköna dagar på landet, gjorde inte så mycket mer än att äta och softa och gå på promenad. Sen kom vi hem till stan på söndagkvällen och då kom Felix och Siri över med pappas nygjorda merguezkorvar och brassade ratatouille och couscous och så klämde vi vinflaskorna som vi fått i påskpresent på jobbet och hade en otroligt trevlig kväll!

Igår var Nadia och jag på kalas på Värmdö och när Jenny plockade upp oss med bilen i Gustavsberg mindes jag plötsligt varför Nadia inte gillar att åka bil... Hon är så fruktansvärt åksjuk, lilla stackaren! Hon gnydde mest på vägen dit, men på vägen hem, tankad med tårta och kakor, kräktes hon i fiskdammspåsen. Sen gick vi till bussen och då var hon hur glad som helst. Men så hoppade jag på fel buss och hamnade på en kringelikrokbuss istället för motorvägsbussen och då var det kört igen. Denna gång i Olivias kalaspåse. Sen däckade hon utmattad i vagnen och jag lyckades ta mig av i Orminge Centrum och hitta en snabbare buss hem. Nadia sov som klubbad hela resan och vaknade först när vi klev av tunnelbanan. Otroligt skönt att komma hem då!

Återkommer med lite bilder och så senare.

1 kommentar:

Åsa Mårtensson sa...

Ingefära är ett supertips mot sjösjuka - kanske funkar mot åksjuka också? Intas i förebyggande syfte.