torsdag 8 april 2010

Tempo

Jag är inte någon vidare aktiv bloggare just nu. Det känns lite som att jag inte riktigt hinner med mitt eget liv för närvarande. Det är sånt tempo precis hela tiden och jag är liksom alltid på väg någonstans. Upp halv sex med Nadia och oftast även Olivia, frukost till oss alla, duscha med barnen bankandes på duschkabinen, fixa med kläder och allt till Nadia och mig, ytterklädesbrottningsmatch (som dock är en mycket enklare match nuförtiden), iväg till dagis, snabb promenix till jobbet, supertempo på jobbet hela dan, försöka komma iväg någonstans i närheten av 16, hem och byta några ord med min make, leka med barnen medan någon av oss fixar middag, pyjamasar, välling, godnattsagor och sång och så PUST på soffan och glad är jag om jag lyckas hålla mig vaken genom ett enda tv-program... Även helgerna bara försvinner, men jag ser fram emot den nu och att hinna få umgås lite mer med framförallt Johan. Och faktiskt klagar jag inte, gillar mitt liv som det är, även om jag får ta lite för korta andetag ibland.

Johan sitter och jobbar nu och jag pustar ut efter ett jobbigt träningspass. Ska ta mig en dusch och sen lägga mig och läsa min bok medan min stackars pappalediga man får jobba vidare...
.

1 kommentar:

FraMia Design sa...

Pust, pust...
känner igen mig :)

Kram