lördag 31 augusti 2013

Fredagstvätt och fredagsmys

Igår var jag bara hemma fram till dagishämtning och det var riktigt skönt. Fast helt avslappnat blev det ju inte eftersom jag bestämt mig för att tvätta alla bebiskläder i de minsta storlekarna och dessutom alla de saker jag köpt begagnade. Så jag gjorde en enorm hög på hallgolvet av alla kläder som jag också sorterade och tvättade sen förutom kläder lakan, täcken, spjälskydd, "gardinen" till sängen, madrasskydd, amningskudde, Babynest... Avslutade med tre maskiner av de stora barnens kläder samt alla mjuka delar till barnvagnens liggdel och underredet. Puh! Tappade räkningen på hur många maskiner det blev totalt men jag höll på mellan 11-16 iallafall och svetten rann där i den varma tvättstugan. 
Vika, vika, vika...

Vi kommer att behöva snitta på ett par tre klädbyten om dagen om vi ska hinna använda allt detta innan han växer ur dem... Detta är bara en liten del av alla kläder. 

Hur söt är inte denna lilla strumpa? Denna och ett par gröna stretchjeans i stl 56 som jag fått av Mia får nästan mina ögon att tåras... Måste ta en bild och visa:



Och lillebrors säng står nu bäddad med lakan jag fått av Elin, som jag tror hon sytt själv och så tog jag även upp babyskydd från källaren och monterade ihop liggdelen till vagnen. Börjar känna mig redo för leverans...

Jag har så smått börjat packa en BB-väska och inte för att jag tror att han ska komma inom de närmaste dagarna, utan bara för att jag vill kunna känna mig förberedd när det väl sker. Jag har gått lite mer all in denna gång, jag erkänner det. Kanske för att jag vet att det är sista gången och för att det är lite extra kul att fixa hemma i den nya lägenheten. Det här med att tvätta alla saker var ett steg på vägen till att känna mig redo för att han ska komma till oss. 

Efter allt tvättande begav jag mig till dagis för att hämta barnen. De senaste dagarnas kanonväder hade utbytts mot spöregn och jag tog med barnens gummistövlar. Det var tur det, för deras converse-skor (från H&M) och strumpor var dyngsura och vi skulle gå hela vägen hem till pappa och Titti för att gå på cirkus tillsammans med plastkusinen Love. 

Nadia var riktigt krånglig hela vägen och stannade var fjärde meter och grät för att strumpbyxorna kliade. Jag kan bli tokig på henne när hon fastnar i sånt beteende och det tog en smärre evighet för oss att komma fram... Olivia var som tur var på strålande humör. 

Tänk att min lilla tjej blivit så stor, hon såg ut som en riktig skolflicka i sin ryggsäck. 

Nadia ville också vara med på bild, fastän hon var så sur...

Här lämnade jag dem för middag innan cirkusen och gick och mötte Johan och så gick vi hem och åt kött och potatis och vilade mina trötta fötter. Sen Ben & Jerrys, lite smågodis och massor av avsnitt av Lost och en väldigt skön fredagskväll utan barn. 

Fick denna bild av Titti på tre sötnosar utanför cirkusen. Nu kaffe och frukost-fruktsallad med min make innan vi ska gå och hämta två av dem. 

Inga kommentarer: