måndag 5 augusti 2013

Back in business


Så sitter man här på jobbet, måndag lunch och jag har lite svårt att hitta motivationen, det erkänner jag. Tur att det bara är dessa tre veckor jag ska jobba, vad skönt det vore om de blev lite lugna...

Slutet av veckan som gick sedan vi kom hem från Strömstad tillbringade vi hemma i ett extremt sommarhett Stockholm. Trots att vi hade kvar hyrbilen orkade vi oss inte på några större utflykter och det var så skönt att bara vara hemma i stan, jag älskar ju stan på sommaren... Jag vidhåller att jag tycker att det är skönare att vara höggravid på sommaren än vintern, men oj vad jag svettas. På morgnarna när jag vaknar är jag alltid alldeles blöt av svett och får tvätta örngotten extra ofta. Men igår tog jag fram vår gamla fläkt och ställde på en pall bredvid sängen och även om den lät lite så var det väldigt skönt att sova med den...

Vi hittade iallafall en liten oas till barnen nära vårt hem, plaskdammen i Tegnérlunden som de fräschat upp och som var jättefin och kul för barnen! Fattar inte att vi inte hittat dit tidigare, så nära oss som den ligger. Vi hade inga badkläder med oss men kidsen fick bada i trosor och soltorka i den varma luften så det gick bra ändå, och sen blev det lite nakenbad också. Själv var jag nöjd med en bänk i skuggan och frozen yoghurtglassar från 7Eleven som Johan gick ock köpte.

Plask, plask...


Det blev något konstigt med denna bild men barnen hade väldigt kul i vattenfallet


I väntan på Pridekarnevalen i lördags... 

I lördags skulle vi kolla in Pridekarnevalen. Vi kom dit lite för tidigt och karnevalen verkar ha startat sent, så när den väl kom efter 1,5 timme var vi redan trötta på värmen och den gassande solen, och barnen rastlösa så vi orkade inte titta så länge. Men det som vi såg var kul och hormonstinna jag fick jobba hårt för att hålla tårarna tillbaka. Vi pratade med barnen om kärleken och om att få vara kär i den man vill och jag kände mig lite stolt där de gick och viftade med varsin regnbågsflagga efteråt. Johan gick på match och jag och barnen mötte Mia, Douglas och Vincent i Tegnérlunden där barnen badade och lekte, tills Dogge slog i foten i botten på bassängen och blödde och skrek och då gick vi och köpte glass istället...


Olivia skulle gå och leka med Douglas igen i parken igår. Hon hittade denna fina rockabillyblus som jag köpte billigt på en gatumarknad för länge sen men som inget av barnen velat använda. Nu gick det bra och matchades med randiga strumpbyxor med hål i baken och knästrumpor. Jag måste säga att jag älskar när barnen klär sig i såna där små knäppa kreationer, tusen gånger hellre det än tillrättalagt flickigt med Hello Kitty....


Mage i vecka 35 (imorgon), stor och fin! Han sparkar så otroligt mycket nu och börjar nog få starka ben för aj vad det känns ibland! Som att han försöker sparka sig ut utan att ta omvägen där nere... 

- Posted using BlogPress from my iPhone

4 kommentarer:

Anonym sa...


Jag blir gråtmild jag med och jag är inte ens gravid ;-)

Himla fin är du med stora maggen !


Kram

Å_M

Elisa sa...

Vad fin du är ! Fortsätt skriva o sätta bilder ..åtminstone för mig ..trogen läsare .. Puss
Mams

Anonym sa...

Myra har gärna randigt, rutigt och prickigt och avskyr rosa. Älskar hennes blandningar. Fast det finns ju ett och annat rosa endå förstås men det är inget gulligull.
Dock tvingade jag på henne ett par falska crocs i rosa för tjugo spänn från Dollarstore förra veckan! Enda färgen och det var praktiskt till landet!

Elin sa...

En magnifik mage och du är så himla fin Julia! Kan inte fatta att det bara är några veckor kvar, tiden går så fort!?! Kram till dig och magen