torsdag 22 augusti 2013

Sista dagarna

Nu jobbar jag mina allra sista dagar på ett år och otroligt nog är det väldigt lugnt, nästan inga mail och det verkar som att jag lyckats med min målsättning att avveckla mig själv... 

Ett år är som sagt målsättningen att kunna vara föräldraledig men det beror lite på hur länge dagarna räcker. Johan och jag är ju jämlika individer som delar 50/50 på föräldraledigheten och han går på innan sommaren. Då är drömmen och målsättningen att vi ska kunna ha ett långt sommarlov tillsammans innan jag börjar jobba igen till hösten, och Nadia börjar skolan. Men nu får jag nästan jobbångest och panik över att lillebror växer upp så snabbt, han är ju inte ens född ännu...

Nu har det gått en dag till och jag gör mig redo att jobba min sista dag. Det känns skönt men hade känts ännu skönare om badrummen varit klara som det var sagt. Den här veckan verkar Kakelkillen inte gjort många knåp hemma hos oss. Han har tömt och stökat ned i stora badrummet och vi har täckpapp och ett badkar i två delar som tar upp hallen, men i lilla badrummet är han inte klar och i stora kan man använda toan och handfatet men inget mer. Det har hänt minimalt lite varje dag man kommer hem och en dag dök han inte upp och det går inte längre att komma fram på hans mobil, så vi har ingen aning om vad som händer eller när han tror att han kan vara klar. Mycket frustrerande!

Igår fick jag avtackning på jobbet, jättemysigt. Hade suttit i ett fyra timmars långt möte hos en kund och var rätt slut i skallen, men skönt att det var sista mötet på ett tag. 

Hämtade sedan barn och gick hem och vilade lite tills Johan kom och jag tog bussen till Kungsholmen och åt middag med Cissi och Sara på ett litet brasilianskt hål i väggen på Kungsholms strand. Supermysigt, gott och prisvärt! Det var min andra kväll ute denna vecka, kvällen innan var jag ute med ost- och korvgänget, som består av fyra tidigare och nuvarande kolleger, och vi hade bytt osten mot restaurang denna gång, för att fira Sanna som fyllt 40. Vi åt på Farang nära jobbet, otroligt gott och coolt ställe! 

Nu längtar jag efter en hemmakväll och faktum är att Johan och jag firar femårig bröllopsdag idag. Men jag vill fira den med champagne så vi har skjutit upp den tills lillebror kommit. Då skulle jag vilja boka bord på Ekstedt men de släpper borden månadsvis så jag ska försöka komma ihåg att boka. Ska nog se om jag kan hitta nåt sätt att överraska min man idag ändå, nån liten blomma eller present eller så...


Inga kommentarer: