måndag 26 augusti 2013

Dag ett

Min första vardag som mammaledig inleder jag som sig bör med en caffe latte på det Espresso House jag alltid går förbi på väg från dagis till jobbet och ser alla horder av mammalediga sitta och häcka. Fast än så länge dricker jag bara vatten, väntar på att Elin ska komma och joina.

Dagen började 05:12 för min del, så otroligt tröttsamt att jag inte lyckas sova längre och middagslurar är väl bara att glömma så länge Kakelkillen huserar hemma hos oss. Vid sju väckte jag trötta barn och Johan och sen lämnade jag barnen på dagis när vi alla var klara. Framöver kommer det mest att vara Johan som lämnar men idag behöver han gå tidigt från jobbet eftersom vi ska gå på "omföderskekurs" på MVC och dessutom behövde jag ju ändå lämna hemmet eftersom det ska fixas badrum. Jag hoppas hoppas att det ska bli klart idag men har svårt att se det när jag ser hur det ser ut just nu...

Efter denna fika ska jag bege mig ned på stan och casha in min bröllopspresent på Sturebadet, åh vad det ska bli skönt! Sen lunch med min man och sen den där kursen och sen förbi Mia för att låna bilen och hämta upp ett skötbord i Axelsberg, sen tillbaka dit och hämta barnen (som Mia snällt nog hämtar på dagis när vi är på den där kursen) och lämna bilen och sen hem och förmodligen krascha över något snabblagat till middag.... Såhär ska inte alla mina mammadagar se ut!

Vi hade iallafall en ganska lugn och skön helg med inte så mycket andra planer än middag hos kompisar till Johan på lördagskvällen och besök av Frida och Walter på söndagen. Sen gick Johan och Nadia på fotbollsträning, jag slöade lite på soffan med Olivia och lagade sen moussaka som Kalle kom och hjälpte oss att äta upp. Sen kollade Johan och jag klart på säsong 1 av Lost och åt glass respektive chips och hade en mysig söndagskväll. Extra mysig för min del då den var helt befriad från jobbångest!

- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

Elisa sa...

Väntar på fortsättningen men ser ingenting idag ..än..
Puss