torsdag 2 februari 2012

Brrrrrrrr........

Minus TRETTON imorse när jag gick till jobbet, efter att ha lämnat av barnen på dagis. Jag vet inte om de har tillräckligt med kläder på sig (men på torsdagar är de bara utomhus en stund, och går sen in för egna projekt), jag hade det definitivt inte. Det sveeed i mina ben när jag äntligen kom fram till jobbet och fick gå inomhus... Jag som hoppats att vi skulle få slippa vargavintern i år, känns inte riktigt så. Så vi kämpar på med overaller och fleece ett tag till och hoppas att det snaaart blir lite mindre snorkallt. Lite, lite ljusare är det iallafall.



Och nu snöar det igen...


Just nu är det kalas på agendan. Vi var på Walters förra helgen, nu på lördag blir det Theas och nästa söndag Nadias eget. Hon fyller på lördagen så då tänkte vi ha familjerna över på lite mat och vin (och kakor förstås), och på söndagen är barnkalaset. Vi har diskuterat vilka vi ska bjuda på Nadias kalas. Helst skulle jag bara vilja ha våra vänner och deras barn, men Nadia har ju egna kompisar och egen vilja så vi fick kompromissa lite. Nu har vi bjudit två kompisar från dagis (Walter är bortrest, annars hade det blivit tre), Wilma och Emilia, som hon går på teater med, och med Emilia umgås hon ju med även utanför dagis, och vi har hängt lite med de trevliga föräldrarna. Egentligen borde vi säkert bjudit fler, eftersom vi var bjudna på ett kalas tidigare som Nadia gick på, men dels tycker jag att det räcker med sju barn plus våra, dels kan jag inte riktigt förmå mig till att stå och diskutera personalsituationen på dagis en hel lördagseftermiddag...

Det viktiga är ju att man inte lämnar inbjudningarna på hyllorna på dagis, det har jag sett att vissa gjort, så undrar barnen varför inte de fick något kort... Här har vi klistrat och skrivit och postat, men jag glömde ta bilder i år. De var ändå inget speciellt, Nadia och jag kunde inte riktigt komma överens :)

Redan torsdag, det går vansinnigt fort nu. Jag tycker inte att jag hinner hälften av det jag vill, och ändå tränar jag fyra gånger i veckan och har ett par sociala aktiviteter i veckan. Så det känns helt okej ändå, man inser hur snabbt bebistiden går när man plöstligt inser att man kan njuta av innerstadslivets alla lockningar igen... Ikväll blir det vin, ost och charkutierier med några jobbarkompisar. Men nu get to work.

.

Inga kommentarer: