fredag 24 februari 2012

Lång dag

Idag var en lång dag... Tack och lov sov barnen bra inatt (Oliven var "bara" uppe två gånger, men inget bråk). Vi hade nämligen lovat dem att de skulle få göra något roligt idag om de inte bråkade på natten och det verkade funka.. De fick stanna hemma en dag till från dagis, för det kändes inte som någon idé att gå till dagis en enda dag. Dessutom upptäckte vi några utslag kring Nadias mun och näsa, som jag är lite rädd att det är svinkoppor, så vi håller oss borta från andra barn tills vi vet om det verkar avta eller inte.

Det roliga de skulle få göra var att få följa med till mammas och pappas jobb. Jag var lite orolig att de inte skulle uppskatta det roliga, men de blev jätteglada. Faktum var att de skulle fått följa med även om de hade bråkat, för jag hade ett möte, men det sa vi ju inte eftersom de inte visste vad det roliga var..

Iallafall så fick de hänga med Johan under de nästan 2,5 timme som mitt möte tog, och de hade haft superkul och ätit massa gott. På mitt jobb finns ju både glasskyl, stora rosa snurrfåtöljer i Barbapapa-stil, dockor, en del leksaker och dessutom oftast tårta och fika. Så det gick inte direkt någon nöd på dem och Johan kunde till och med jobba en del under tiden de var där..






Redo för avfärd. Farmors stickade halsduk sitter på pricken som den ska. Det gjorde den inte när vi skulle hem sen och då var lilla fröken enormt missnöjd.




Efter jobbet gick vi tillbaka till Vasastan för att besöka min frisör Neda där jag hade bokat tid till barnen för klippning. Långa, trassliga hår behövdes kapas... De somnade på vägen dit men jag fick väcka dem och tack och lov gick till och med Oliven med på klippning och var mycket medgörlig i frisörstolen.




Oliven i frisörstolen




Gosa




Nadia färdigklippt!








Oliven nyklippt (första gången!) och fönad







Slätt och fint, men jag är glad att lockarna kommer tillbaka



Så gick vi hem och åt middag, men Olivia äter minimalt just nu och jag tycker att hon börjar se väldigt smal ut... Hon har ju knappt ätit någonting på en vecka, och inte heller nu fastän hon är frisk. Hoppas att det kommer tillbaka, jag gillar ju att mina barn äter allt..


Vi har iallafall varit ensamma ikväll, för Johan är ute med sina kompisar, men nu börjar jag känna mig lite trött på bråk och hemmavistelse (även om det ju var jag som var ute igår, åt middag med Stella och Lina). Det var stökigt inatt, det där med dörren gör mig tokig för Nadia bråkar varje kväll om hur öppen dörren ska vara. Nu sover de iallafall sen ett bra tag och jag har faktiskt jobbat eftersom jag ligger så mycket efter. Men nu ska jag gå och sova, det har varit en lång dag och jag känner mig helt slut.


,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Julia!

Undrar bara var man hittar din frisör? Hon verkade bra och är på jakt efter en ny.

/Emma

Julia sa...

Hej Emma,

Neda på salongen Hairlyday på Upplandsgatan (tidigare hette de Hårley Davidsson). Tel: 08-314696. Rekommenderar dem varmt! Om du nämner mitt namn får du 20% på din klippning och jag får samma på min nästa. Bra va?! Lycka till :)

/Julia

Anonym sa...

Tack Julia! Fixar din (och min rabatt).

Vill bara säga att jag läst din blogg ett bra tag och tycker så himla mycket om den. Jag har sett dig i Vasaparken några gånger då jag också bor i närheten men aldrig vågat hälsa. Lite som att se en kändis.

=) Emma

Julia sa...

Tack snälla för din kommentar, vad glad jag blev! Jätteroligt att höra att du följer och gillar bloggen, och självklart ska du hälsa om du ser mig ute! :)