onsdag 22 februari 2012

Segt...

Jag jobbade igår och idag är jag hemma med barnen igen. Olivia kräktes på morgonen igår, så Nadia fick också stanna hemma igår. Men Johan ångrade sig ganska snabbt, för barnen bara bråkade med varandra och Nadia var pigg och störde Olivia som behövde vila. Men framåt eftermiddagen svängde det, Olivia piggade på sig och Nadia fick hög feber. Hon var jättehängig hela kvällen och innan hon skulle lägga sig kräktes hon plötsligt i soffan.

Jättemärkligt, jag vet inte om det är kräksjuka men de har ju bara kräkts en gång var och sist de hade kräksjuka kräktes de ju en hel natt. Det kan ju vara en konsekvens av febern också men det är konstigt att båda kör precis samma variant. Vi håller oss i karantän i några dagar iallfall och Johan ställde in sin Osloresa och jobbar hemma idag.

En riktigt jobbig natt hade vi, där barnen turades om att vakna och tjorva och sen vid fem kom Nadia upp och satt och skrek i hallen och vägrade gå och läggs sig igen. Med hot lyckades vi tillslut få henne i säng igen, men idag får hon inte ha Ipaden och Olivia får välja alla tv-program. Hot om indragna pennor fick henne till slut i säng.. Men jag är sjukt trött idag, och barnen bråkiga och skrikiga och jag vete sjutton hur jag ska överleva denna dag. Längtar till jobbet...


- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

Elin sa...

Annicas Nova körde också en en-kräks-sjuka igår, skumt..? Men det är väl nåt som går uppenbarligen. Hoppas ni är friska idag!? Kram