lördag 25 februari 2012

Träning

Jag är så nöjd med min träning just nu. Nästan utan undantag kör jag fyra pass i veckan, allt från gympass och Tabata till gruppträningspass på Sats. Nu har de ju precis öppnat upp ett riktigt schysst Sats Spårvagnshallarna tvärs över gatan från där jag jobbar, så det känns ännu mer motiverande och jag har varit där tre dagar i veckan de senaste veckorna. Men annars har ju vårt lilla halvsunkiga källargym på jobbet varit min räddning. För innan jag hade barn tränade jag alltid efter jobbet, men det funkar inte riktigt nu, är det inte hämtning, så skyndar jag hem till middagen, så då är det perfekt att gå ned på lunchen. Tabata har också varit ett bra sätt att hinna med, 9 övningar på en dryg halvtimme, och en bra genomkörare av kroppen, mycket tidseffektivt.



Jag tror att jag insett att man behöver planera in träningen precis som allting annat. Så därför bokar jag sällan upp mig på lunchen, och ska jag iväg på kvällen försöker jag passa på att klämma in ett träningspass innan, om jag ändå inte ska hem. Och så säger jag (motvilligt) nej när det dyker upp roligare erbjudanden, prioriterar träningen helt enkelt. Och har några stående pass, som måndagsluncher och lördagsmorgnar, då vet jag att det blir av och får jag till måndagsträningen har jag oftast inga problem att klämma in ett par pass till innan lördagen. Jag har också en lite annan inställning till övningarna än jag hade tidigare, till exempel gör jag aldrig armhävningar på knäna förrän jag verkligen inte orkar göra fler på fötterna. Innan började jag alltid på knäna. Så, jag känner mig nöjd och stark helt enkelt!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: