söndag 5 februari 2012

Helgen

Klockan är halv sex på söndagkvällen, en skön tid om man bortser från att helgen snart är över. Johan har lagat en chili till sin herrmiddag på onsdag, så det doftar chipotle i hela lägenheten och nu är han i full färd med de färskostyllda kycklingruladerna vi ska ha till middag. Idag har vi åkt pulka, lämnat recycling, stooorhandlat, snabbtvättat och så bytt lakan och fixat lite hemma.

Igår var jag som sagt först och tränade, hade tänkt ta med mig barnen men gjorde det inte, turligt nog visade det sig eftersom Mini-Sats var stängt för renovering och en massa suckande föräldrar stod i alla korridorer. Johan och jag möttes i hallen när han sprang iväg för att gå på sin match.

Jag och barnen svidade om (iallafall de, jag nöjde mig med dusch och jeans) och gick sen bort till Birkastan för Theas födelsedagskalas. Jag lyckades övertala Nadia att skippa syskonvagnen, den börjar bli så tung och vi ska snart sluta med den, och hon fick gå istället.

Födelsedagsbarnet blåser ut ljusen på tårtan


...men behövde lite assistans från de andra barnen.

Två timmar senare var vi alla rätt trötta, otroligt att barnkalas suger musten ur en som inget annat, men tack vare en hjälteinsats från Elin (TACK!) lyckades vi få på ytterkläderna utan bråk. Pustade lite i trappuppgången medan vi satte på vantarna.


Nadia fick skjuts med Olivia på hemvägen

På kvällen var vi alla rätt trötta och osugna på att laga middag, så vi gick ned till Ho's och åt där.


Bus med pappa


Gos med mamma


Imorse bylsade vi på oss och gick ut till Vasaparken för att åka pulka. Till skillnad från förra året tog vi den lilla backen närmare oss, och det var tusen gånger bättre och mycket mindre folk än den stora. Nadia kunde rodda åkandet helt själv (skönt att slippa springa upp och ned tyckte jag!) och till och med dra Olivia i pulkan.

Mia och Douglas hängde med ut också. Dogge och Oliven hade kul som vanligt.


Nadia i snön


Rödkindad Oliv


Mina sköna Sorell-kängor har varit trogna tjänare i flera vintrar, men har nog gjort sitt nu. De har blivit alldeles utnötta inuti och jag får skoskav. Men de funkade i backen, även om jag frös ändå...


Fint i motljus


Färdigåkt. Vi drog pulkan till St Eriksplan...


...och köpte varmkorv.


Som de åt med kalla små händer.

Sen gick vi hem, slängde in tre tvättmaskiner i tvättstugan och tog vagnarna och gick till Daglivs, där vi handlade för två bjudmiddagar, ett barnkalas och så den vanliga veckohandlingen. Puh! Men det gick bra ändå och barnen somnade så snart vi kom ut igen.

Hem och packa upp, torka tvätten och fixa lite hemma. Vi ska tvätta resten imorgon kväll, kunde bara inte förmå oss till att ägna en hel dag åt att tvätta denna helg.

.
- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: