torsdag 23 februari 2012

Andas

Klev ut imorse och bara aaaandades. Ute var det nästan vårkänsla och det forsade längs den lilla stigen när jag gick in i Vasaparken. En hel pulkabacke av snö och is var på väg bort och jag klafsade glatt i vattnet med mina allväderskängor. Hoppas att det är det sista vi ser av snön. Jag njöt av känslan och tystheten.. Inga barnskrik eller bråk värkte i mina öron. Ögonen värkte lite av trötthet, ännu en jättejobbig natt bakom oss och jag känner mig brutalt tillbakakastad i bebistiden. Olivia har regresserat ett par år känns det som, och jag tror tyvärr inte att det har bara med sjukdomen att göra.



Igår tog jag ut barnen en stund för att Johan skulle få jobba i fred. Vi gick till bibblan för att lämna tillbaka lite försenade låneböcker och passade även på att gå förbi Babyproffsen och pumpa hjulen på syskonvagnen som varit extremt tungkörd ett tag. En snabbis på bibblan och sen en liten sväng på Daglivs och så hem igen. Då var jag vrålhungrig och supertrött och Olivia lyckades ju somna när jag nästan var hemma. Försökte lägga ned henne i sin säng men då vaknade hon och vrålade "jag är INTE TRÖÖTT!". Men lite senare upptäckte jag att hon hade somnat i soffan och sov där i flera timmar. När hon vaknade hade hon 39 graders feber igen... Ännu en skitjobbig natt följde, med två argbiggor som tjöt i kör klockan fem. Jag blir galen... Och trött.

Idag var Johan hemma och jag försökte jobba ikapp, men jag kan inte påstå att jag lyckades. Prioriterade ändå att köra ett spinningpass på lunchen, otroligt skönt! Imorgon är kräks-karantänen över men Oliven hade fortfarande lite feber ikväll, så det ät väl lika bra att hålla dem hemma en dag till, nu när veckan ändå nästan är slut. Jag har dock ett möte på eftermiddagensom jag måste ta, så eventuellt får de hänga med till jobbet och vara med Johan då.

Lämnar er med en bild på en konstant arg Olivia och en väldigt färgmatchad Nadia som ser ut att smaka mint..











1 kommentar:

Elin sa...

Låter jobbigt Julia:-( Kanske nån treårstrotsperiod för Oliven..? Verkligen klämmig outfit Nadia fått till! Verkar än så länge inte ärvt sin mors goda smak...