söndag 14 augusti 2011

Trött kalassöndag

Om jag kände mig pigg och i bra form efter loppet igår, har dagens känsla varit precis tvärtom. Klockan ett inatt släckte jag ljuset och klockan fem vaknade Olivia och bara vrålade. Hon måste ha drömt nåt men var arg och okontaktbar. Jag hade noll motståndskraft, mindes de gamla bebisknepen och gick bara ut i köket och gjorde en flaska välling som jag stack åt henne. Då tystnade hon men hade förstås hunnit väcka Nadia och så var hela karusellen igång igen. För Nadia ville inte bara ha välling, utan skulle dricka den i soffan och bråkade och skrek och jag ville bara dö. Tillslut gick hon iallafall med på att stanna i sängen men sen ville hon ha en flaska till och så var den inte tillräckligt varm och sen ville hon ha fläkten på och sen lät den konstigt.

Och den trötta mamman gick bara fram och tillbaka och uppfyllde order utan att ifrågasätta. Efter 45 minuter tystnade det äntligen och båda somnande om till halv åtta. Men jag har varit halvdöd hela dan och hade några jobbiga timmar innan Johan kom hem. Då stupade jag i säng och sov i en timme tills det var dags att gå på kalas. Tack och lov var Astrids kalas ett ganska lugnt sådant och jag orkade till och med med ett minirace på Daglivs med Johan och Olivia som kom och mötte upp. Men sen var krafterna slut och Johan var snäll nog att ensam ta med barnen till parken så att jag kunde få vila lite. Jag har lite ont i höftböjaren men i övrigt känns kroppen helt okej. Men åh vad skönt det blir med soffläge och tidig kväll...

Två bilder på partypinglan Nadia (som var jätteblyg och knappt släppte min hand på hela kalaset)






- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: