lördag 6 augusti 2011

Bakismat och Charlie

Vi lämnade ett kallt och regnigt Oslo igår och landade i ett soligt Stockholm. Perfekt! Jag duschade och piffade och gick sen på möhippa. Det blev inte jättesent men jag var förstås ändå supertrött idag, med jordens huvudvärk. Dessutom ensam med barnen, eftersom Johan var (och fortfarande är) på motsvarande svensexa. Men barnen var jättegulliga och vi hade en mysig dag tillsammans med Lina och John.

Till middag passade jag som vanligt på att laga sånt som inte Johan är så förtjust i, men som barnen och jag älskar. Halloumin jag köpt smälte ihop till en smet i stekpannan så den fick inte vara med på bild (Grilloumi, som jag tyckte lät skumt men köpte efter en rekommendation i en mattidning - aldrig igen!), men det blev strimlad kyckling med bulgur, körsbärstomater, haricots verts och oliver. Samt basilikaolja ringlad över. Vi har massa örter på balkongen nu så jag bara mixade lite basilika med olivolja. Gott blev det! Och ganska snyggt.




Det här är Nadias kompis Charlie. Han fick ta en tur i tvättmaskinen idag, efter att blivit kräkt på och nedsmutsad på semestern. "Va jufsig Charlie är!" sa Olivia hänfört när han tvättats klart. Nadia å sin sida var lite bekymrad över att Charlie inte hade nåt efternamn och klurade en stund innan hon föreslog Tandfrisyr. Fast hon ändrade sig sedan till Kaka. Så nu heter denne lille blöta rufsis Charlie Kaka. Personligen gillade jag Tandfrisyr bättre...



Olivia debuterar inatt utan blöja. Den har varit torr på morgnarna på sistone och hon vill så gärna vara stor och sova med trosor - "Näj jag blir lite större får jag sova med tosoj"säger hon varje kväll vi sätter på blöjan - så jag tänkte att vi testar. Återstår att se om det var smart eller om det blir till att tvätta lakan framöver...

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: