torsdag 4 augusti 2011

Oslodagar

Nu är vi i Oslo och det är sista dagarna på semestern. Vi bor hos Felix och Siris bortresta grannar, i en lägenhet som är fantastiskt fin och så full av små fina saker att vi knappt vågar vara där med våra klåfingriga barn. Det är mysigt att umgås med min fine brorsson och hans familj, men jag är glad att vi ändrade som vi gjorde och bara stannar i ett par dagar.

För jag vet inte om det är semestern slutskede och ännu ett nytt ställe, men barnen är sååå jobbiga. Lyssnar inte på ett ord man säger och bråkar om allt (med oss). Nadia var helt vidrig när vi skulle lägga igår kväll, skrek och bråkade i timmar och vi var helt slut när de tillslut somnade vid tio. Så vi gick också och lade oss men det var så varmt och kvavt och jag hade svårt att somna. Och sen blev vi väckta av att Nadia mitt i natten hade bajsat på sig??? Tack och lov kom inget på varken lakan eller madrassen men jag fick duscha henne och tvätta toan, halvsovandes...

Idag har vi promenerat runt i Oslo, ätit lunch ute, fikat, bråkat om skor och annat... Barnen somnade i vagnen på väg hem och vi bar upp vagnarna till lägenheten, och lyckades själva få oss 40 välbehövliga minuters middagslur. Sen gick vi och handlade goda korvar och så grillade vi tillsammans med Siris trevliga mamma ute i deras fina park utanför porten. Barnen lekte i den lilla tillhörande lekparken och roade sig helt själva medan vi andra åt och hade trevligt. Sen gick vi hem och duschade två genomlortiga barn och nu är de lagda med betydligt mycket mindre bråk än igår. Imorgon åker vi hem och det ska bli skönt att komma hem, även om jag är väldigt glad att vi tog vägen förbi Oslo.

Lite bilder på fina kusiner!















Slutligen: Nadia har lärt sig skriva sitt namn, helt utan hjälp. Mamman är mäkta stolt!





- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

Elin sa...

Ett namn-skrivar-inlägg har jag också på gång i mobilen! Thea började skriva sitt namn för ett par veckor sen, baklänges men... Vi har inte heller lärt henne?! De är så lika med att lära sig vissa saker våra tjejer! Kram