söndag 28 augusti 2011

Solnalördag

Igår var en bra lördag och kanske sommarens sista dag. Det var passande väder, för vi hade loooovat att komma och titta på Johans fotbollsmatch, jag och barnen, för första gången denna säsong. Men först gick jag till Sats och tränade på morgonen, och för att vara lite effektiv tog jag med barnen till Mini-Sats. På så sätt kunde Johan gå och storhandla och vi slapp stressa med det. Sen möttes vi upp och åt Cajsa Wargs flottiga men extremt goda Porchetta-macka till lunch. Sen gick, gick och gick vi för att barnen skulle somna, men gav upp när ingen verkade vilja det. Så vi gick hemåt men då somnade förstås Nadia precis när vi kom hem och eftersom vi hade syskonvagnen kunde vi inte ta upp henne, utan fick fortsätta att gå..

Vi hann iallafall gå hem en stund och Johan packade sina träningskläder och jag upp mina. Så åkte han i förväg och vi gick efter ett tag och mötte Pia som skulle med, och åkte efter. Barnen tyckte att det var halvspännande med en lång fotbollsmatch men en i motståndarlaget bröt foten och ambulansen kom körandes över planen, så lite action var det iallafall... Jag tyckte att det var mysigt att kolla på Johan och barnen ropade "Heja pappa, heja pappa!" så fort han hade bollen. Även David och Hilda kom och hängde med oss, mysigt. I pausen gick vi och köpte glass på Max och jag fick en stor milkshake. Det blev en extremt onyttig lördag för mig...






Efter matchen, som slutade 0-0 var slut, väntade vi på Johan när han duschade och barnen lekte i klätterställningen utanför omklädningsrummet - perfekt placering. Sen gick vi och åt middag tillsammans med David, Hilda, Kalle, Niklas och Desirée och valde en pizzarestaurang i Råsunda. Olivia hade fortfarande inte sovit men var pigg och speedad, ända tills hon ramlade med huvudet före i en stenpelare och skrapade pannan och blödde näsblod på båda sidor. Då var det en liten ynklig liten tjej, men hon repade sig snabbt och vägra somna förrän vi tog bussen hem vid halv tio.

Vi bar upp barnen när vi kom hem, men de sov förstås inte längre för det imorse utan vaknade sju som vanligt. Idag skulle jag egentligen åkt ut till Kristin och hälsat på barnen, men regnet öser ned och jag måste jobba. Skittrist att jobba på helgen men just i detta fall har jag inget val...

.

Inga kommentarer: