tisdag 23 augusti 2011

Regnkläder

Regnkläder är måttligt populära hos mina barn. Så jag fasar alltid lite för regniga dagar och de fighter de ska komma att innebära. Men eftersom Johan och jag har en princip att vi aldrig ger upp klädfighterna när vi väl gett oss in i dem, fick de på sig både regnkläder och gummistövlar (fast just denna dag var fighten mer av krånglande natur och inte så skrikig). Det visade sig välbehövligt, för när jag sen kom och hämtade på eftermiddagen var de rejält leriga.





Vi gick och handlade på stora Ica. Jag känner mig alltid som en travesti på småbarnsförälder när jag är där efter dagis, balanserandes trötta grinpellar som gärna bryter ihop mitt på golvet, avskalade regnställ och matvaror. Men de tycker att det är roligt med småvagnarna som de promt ska ha.




Nu står båda barnen och skriker, dags för läggning...

Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: