tisdag 16 augusti 2011

Tabata

Idag hade jag ett kundmöte som drog ut över lunchen så jag hann inte träna som jag tänkt. Jag bokade ett kvällspass på Sats men vet ju att jag brukar ha svårt att komma iväg på kvällarna, mitt i middag och läggning. Så när jag kom hem efter dagis bestämde jag mig för att träna hemma för en gångs skull.

I DN Söndag stod för några veckor sedan om Tabata, döpt efter en japansk forskare som kommit fram till att denna sorts intervallträning är den mest effektiva träningsformen. Det går ut på att man ska göra en övning i 20 sekunder, vila 10 sekunder och repetera detta 8 gånger. Sen vilar man en till två minuter och går vidare till nästa övning. Jag laddade ned en app som höll tiderna, mycket bra! Det var kanske inte optimalt att träna med barn, men de var mycket intresserade och gjorde övningarna tillsammans med mig. Framförallt Nadia var mycket intresserad och stånkade och svettades tillsammans med mig. Och det var riktigt jobbigt, svetten rann...


Armhävningar



Olivia hejade på

Imorgon ska jag springa lopp igen (I Form-loppet) men bara 5 km så det känns som en piece of cake jämfört med lördagens mil. Men kul ska det bli!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: