fredag 26 augusti 2011

Bröllopsnostalgi

Jag går till jobbet och upplever lite bröllopsnostalgi. Lyssnar på några av våra bröllopslåtar i Ipoden och tänker mig tillbaka. Kanske för att det var tre år sen nästan på dagen, kanske för att alltid när jag själv går på bröllop känner jag dels att jag önskar att vi själva haft energi, tid och ork att göra vårt eget ännu bättre (och att vi inte varit nyblivna föräldrar...), dels hur glad jag är att vi har vårt avklarat. För även om det fanns detaljer som kunde ha slipats på är jag verkligen nöjd med hur det blev. Och just nu lyssnar jag på några av låtarna vi hade och känner att musikvalet var helt perfekt.

Vi gick in i Ekotemplet tillsammans (att bli bortgiven av min far till en annan man är inte riktigt min grej...) till tonerna av stråkkvartettens version av "Bitter Sweet Symphony". Efter en stund spelade och sjöng Niklas och Ludde min favorit "The Quiz" av Hello Saferide (senare träffade vi Annika Norlin på releasefest och hon tyckte att det var ett lite märkligt låtval för ett bröllop. Men det beror ju på vad man svarar på frågorna, tyckte vi!). Och så sjöng Pia, Lisa, Lotta och Jonas "Bara om min älskade väntar" (Bob Dylan i översättning av Mikael Weihe) så fint. Och Ludde och Niklas avslutade med Lou Reeds "Perfect Day". Slutligen spelade stråkkvartetten "Imagine" medan vi tågade vi ut ur det vackra Ekotemplet. Det var ju faktiskt HELT perfekt. Det enda jag ångrar är att vi inte hade ett liveband på festen, men men. Vilken dag det var...



- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

Anonym sa...

åhhh jag ryser ! det är så vackert med kärlek :-)

Kram

Å-M