fredag 3 december 2010

Småtrött fredag

När jag äntligen hade lyckats vila upp mig igen, sabbade jag allt genom att gå på fest igår kväll. Var hos en kund i nya fina Bonnierhuset tillsammans med några trevliga kolleger och drack bubbel och spanade på kändisar hela kvällen. Mycket trevligt! Men det struntade förstås Nadia i när hon väckte oss halv sex nästa morgon. Så nu har jag varit trött på jobbet igen, men iallafall unnat mig den tacobuffé som vårt café kör på fredagarna. Inte mycket till GI de senaste två dagarna... Träningsvärk har jag också till råga på allt. Ser fram emot en mycket lugn kväll ikväll.

Det var nästan jobbigt att gå från jobbet till dagis i all snö, men väl där gick det bra och vi gick direkt hem eftersom Johan handlade på vägen hem. Olivia fick åka pulka med Douglas hem och det var mycket poppis. Så lagade vi lasagne och lekte lite och sen blev det improviserat baljbad för de två små som badade hur länge som helst. Jag hann både städa badrumslådor och rensa ut gamla nagellack medan de två små simmade och lekte doktor med en spruta som jag hittade i lådan (det lät ju... en sån där utan nål, som vi använde för koksaltslösning i Olivias näsa när hon var liten täppt).


Läggningen gick helt smärtfritt och även om Nadia har stökat lite vid läggningen sista tiden och aldrig vill sluta läsa sagor och gå och sova, tycker jag att allting funkar så smärtfritt just nu. Barnen är på gott humör och allting känns trots enorma mängder kläder på morgonen, ganska enkelt och mysigt här hemma. Mina barn är så trevliga och charmiga, och det gäller förstås även min make! Nu Idol och däckning i soffan...

Inga kommentarer: