onsdag 1 december 2010

Ny dator

Nu sitter jag och bloggar på min/vår nya lilla mini-pc som råkade bli en rosa sådan.. (Nadia kommer att bli glad). HP 210 heter den. Så nu kommer det kanske att bli lite tätare mellan blogginläggen igen när vi inte behöver kompromissa om Macen.

Jag har varit så sjukt trött de senaste dagarna, att fylla år tog helt musten ur mig. Hade efter helgens stora kalas inte tänkt ha någonting mer, men födelsedagsmiddagar är en sån stark tradition i min familj (och då menar jag föräldrar och syskon) att det kändes konstigt att bara äta en vanlig middag. Så jag bjöd in pappa, Titti och farmor på kött och potatis. Och en god gräddtårta till efterrätt. Och det blev en mycket trevlig kväll, men när vi stod där bland diskberg och trötta barn kände jag att nu får det dröja till nästa kalas!

Inatt fick vi sova hela natten, men av någon anledning var både jag och Johan så vansinnigt trötta imorse. Utan att barnen egentligen var särskilt struliga tog allting mycket längre tid än vanligt (det blir ju några extralager med kläder och förhandling för att få på underställ vid minus 11) och jag som lämnade kom nästan en timme försent till jobbet. Puh. Och mötte en kollega med världens smarrigaste goodiebag i hissen. För de hade varit på Sköna Hem-event på morgonen (som jag också var bjuden till) och fått massa fina saker och handlat på rabatt och jag bara kände att jag vill oooockså. Men men, den tiden kommer väl tillbaka...

Efter jobbet var jag och tränade med vår PT som vi anlitar på jobbet och som jag köpt en egen timme av. Hon är sååå bra och jag kommer förmodligen inte att kunna gå imorgon. Skakar i armarna vid minsta ansträngning nu... Nu är det slut på detta ointressanta inlägg!
.

Inga kommentarer: