onsdag 22 december 2010

Mardrömmar

Igår kväll hade Nadia svårt att somna. Kalle och Jasmine var hos oss på middag och Johan hade lagat en helt delikat Beer Button Chicken som han gjort en gång tidigare. Jag tänkte att det var därför Nadia inte ville sova, för att hon ville vara uppe med favoriten Kalle, eftersom hon annars just nu är så fantastiskt lättlagd (och sover hela nätterna, båda två faktiskt) men hon grät och grät, även när vi var därinne, och sade att hon var rädd. Då kom vi på att hon vaknat gråtande natten innan och bett att få sova i vår säng, vilket ALDRIG händer. Nadia måste drömt mardrömmar och kom inte till ro förrän hon fick tillbringa hela natten i vår säng, för kanske andra gången sen hon var bebis. Och jag måste säga att jag är imponerad av folk som jämt har sina barn i sängen, själv sov jag helt värdelöst.

Idag visade termometern på minus 15 grader och vi bylsade på i synnerhet Olivia så att hon knappt kunde gå. De får åka pulka istället för vagn till dagis just nu, och det tycker de är så kul. Vi brukar stanna och plocka istappar på en liten elstuga på vägen. Men idag blev det ingen utelämning, utan alla barnen var inne och lekte, för andra gången sedan Nadia började för 1,5 år sedan. Så det var bara att bylsa av igen och byta underställen mot vanliga kläder. Så vi blev sena till jobbet och sen var jag dessutom tvungen att smita iväg och köpa en kalkon som vi ska äta på Annandagen när vi firar med Johan familj. 6 kg var det minsta de hade, så det lär bli till att äta kalkonrester långt in på det nya året...

Nu har jag fått låna en laddare till kamerabatteriet (kollade och en ny kostar 600 spänn!!) så SNART blir det bilder på bloggen igen. Nu ska jag kämpa mig igenom de sista timmarna innan ledigheten...

.

Inga kommentarer: