torsdag 23 december 2010

Julprepp

Lite sent omsider kommer här lite bilder på tiden inför jul.. Från att vi köpte granen för någon veckor sedan.

Johan och Nadia påbörjar förberedelserna för att klä granen

Storögda barn hjälpte till

Med stor entusiasm

Nadia och jag hjälptes åt

Olivia också

Jag gjorde ett litet julljusarrangemang när jag ändå var in the Christmas spirit

Klart!!

Och sen hoppar vi till idag, då Dylan som kom på julbesök från Israel kom över. Det var så mysigt att se honom igen, även om han mest tillbringade timmar framför Lego Starwarsspel på Wii. Nadia var med en stund och var så söt och repeterade allt Dylan sade.

Igår fick jag en present från media - en 4 kilos julskinka från någon liten gård i Skåne. Jag kokade den imorse och griljerade den på kvällen. Och ooh så god! Salt men det gillar jag.

Vi har köttbulleansvaret inför morgondagens julfirande men det gick på ett kick att ugnssteka köttisarna och fina blev de dessutom!

Lite chokladfudge på stelning där med på ett hörn

Nadia åt julskinka till middag hon med.. Och drack mjölk...

Mera skinka!

Dessa små kluttar är chokladfuge, som först blev helt misslyckad och alldeles grynig när den stelnade. Men jag stoppade ned den i kastrullen igen, hällde på lite mer grädde och kokade lite till och vips blev den blank och fin och jättegod.

Nu på kvällen har vi slagit in julklappar och enats om vilket barn som ska få vad, eftersom det inte var helt självklart i alla fall. Och försökt att räkna och göra det rättvist. I sin lilla strumpa imorgon bitti ska de få varsitt paket och en chokladtomte. Sen blir det till att kånka resten hem till pappa och så tillbaka hem igen... Men nu dags att julsova lite. GOOOOD JUL allesammans därute!

.

Inga kommentarer: