fredag 5 november 2010

Trötter

Usch och blä och fy vad jag är trött på att bli väckt 05:30 av arga, icke-färdigsovna barn. Att de inte bara kan förstå sitt eget bästa och sova en timme till! Johan tog som vanligt på vardagarna första passet, men jag hade svårt att sova till Nadias gormande och var lika trött som innan när Johan "väckte" mig en timme senare. Sen bråkade och skrek Nadia konstant i en timme till över att hennes tofsar inte var tillräckligt hårda eller mjuka och så fort jag gjorde en ny bröt hon ihop igen. Herrrreeeeguuuud. Gissa vem som höll på att hoppa från balkongen.. aaaargh. Vi kom iväg tillslut iallafall, utan klädbråk, förutom från Olivia som då började trilskas istället. De löser verkligen av varandra...

Olivia är i det stora hela på rätt dåligt humör just nu. Hon som alltid var så glad, förutom när hon var trött. Nu är det som att hon är trött hela tiden, jag tror att dagis suger musten ur henne. Man tycker ju att hon kunde passa på att sova ut på morgnarna, men icke. Jag längtar tills jag blir pensionär, fy helvete vad jag ska sova då.

.

Inga kommentarer: