torsdag 11 november 2010

Mera bröd...


...blev det idag. För jag fick ett recept på GI-bröd eller Omega 3-bröd av Camilla och jag var ju bara tvungen att testa. I mes massa frön, mandlar och nötter och mums så gott det blev! Men det är nog inte så GI att äta kvällsmackor, så det får bli ett par skivor till frukost enbart. Och bara för att jag är så jäkla trött på ägg...

Annars en helt vanlig dag med lite lugnare på jobbet och hämtning tillsammans med Frida som var på stan. Jag gillar att kunna gå tidigt från jobbet (och det har jag ju helt rätt till eftersom jag jobbar deltid) och hämta på dagis, även om det blir lite meckigt med påklädnad av två som trilskas och sen handling. Barnen älskar att gå på stora Ica Sabbatsberg och köra runt med varsin vagn. När vi kom hem kom Mia och Douglas ned och lekte lite och det var också mysigt. Jag passade på att både laga vitlökskyckling och baka bröd under tiden - men brödet tog bara några minuter att röra ihop och Nadia skötte rörandet...

Tänk att det är fredag igen imorgon.. Det går så vansinnigt snabbt, men det är väl tur så blir det vår snabbare...

1 kommentar:

elisa sa...

Du kunde väl ha skrivit receptet atminstone... PUSS