onsdag 10 november 2010

Slaskigt

Med småbarn blir livet aldrig precis som man tänkt sig. Igår hade jag tagit mig genom snöblasket för att äta lunch med Sofia och lilla Hedda och stod precis i begrepp att beställa mat på Buco Nero när de ringde från dagis. Då vet man att det inte är goda nyheter, och mycket riktigt var det Olivia som behövde hämtas. Hon hade tydligen diarré så jag beställde ingen lunch utan det blev ytterligare en snöslaskpromenad genom stan för att hämta lille plutt. Hon var dock hur glad och gullig som helst (och magen återhämtade sig idag) och det har hon varit sen dess. Hennes period av dåligt humör och gnällande verkar iallafall för tillfället vara över och det känns otroligt skönt att ha fått tillbaka den lilla solstrålen. Hoppas att det håller i sig. Igår sade hon: "Mamma, oj vanten ramla ned!" när hon tappade vanten. Fem ord är väl rätt bra för en 1,5-åring?!

Annars har jag varit en rätt frånvarande mamma denna vecka, med kvällsaktiviteter från träning och fest i måndags, föräldramöte igår till träning ikväll så nu ser jag fram emot att tillbringa lite mer tid med mina barn de kommande dagarna. Jag får abstinens när jag inte ser dem på en hel dag!

Förövrigt gav gårdagens snöslask mig en flashback till förra vinterns kämpande med syskonvagn i snömodd. För att inte tala om alla lager av kläder som ska trilskas på, vilket projekt varenda morgon... Men en sak som är nytt för i år är att jag verkligen verkligen längtar till jul! Det ska bli så mysigt att fira jul med två lite större barn som verkligen kan uppskatta det och jag bara längtar till jag får julpynta och julbaka och det hela känns mycket o-julia och gammaldags på nåt sätt...

.

Inga kommentarer: