söndag 14 november 2010

Söndagmorgon

Söndagsmorgon hemma hos oss. Jag sitter i soffan med en lätt huvudvärk och smak av gårdagens vin i munnen. Johan har precis gått och lagt sig igen efter att ha tagit tidiga skiftet. Barnkanalen står på fast ingen tittar. Jag har just kommit på att det är Fars Dag och funderar på om jag kan hitta på någonting spontant för att fira pappan som ju inte äter frukost och inte går att överraska med frukost på sängen.

I badrummet råder full aktivitet. När jag gick in för en stund sen såg det ut på detta sätt, men nu hör jag att det tillkommit dockor, att Olivia satt sig på Nadias arm och lite annat. Det kommer säkert att sluta med lite gråt och lite bråk men just nu har de kul och jag låter dem hållas. Och nu kommer visst baljan släpandes in i vardagsrummet...


Inga kommentarer: