lördag 27 november 2010

Ensamfix och skada

Idag har jag haft en helt ovanlig dag alldeles ensam hemma. Johan och Nadia gick på kalas och Olivia försvann iväg med farmor... Kvar fanns bara jag, fortfarande iklädd träningskläder efter morgonens hårdkörning med PTn, och två svällande degar. Så efter dusch blev det bakning av bara satan vilket resulterade i åtta smarriga solrosbaguetter som jag just provsmakat (ja, inte alla åtta då...). Sen har jag städat och rensat bort barngrejer (hoppas ingen tittar in i klädkamrarna...). Nu när jag sitter här i en vuxenlägenhet helt utan små strumpor på golvet, pottor, baljor, leksaker (förutom i det osedvanligt välstädade barnrummet), slår det mig att det faktiskt finns folk som har det såhär jämt. Lyllosar. Fast jag skulle inte byta bort mina stökiga älsklingar för ett ögonblick (kanske bara en natt), saknar dem faktiskt lite redan...

Jag har lite svårt att skriva, eftersom jag har vänsterhanden i ett vattenglas och skriver med höger (och jag är ju vänsterhänt). Jag fixade baket utan skador, men lyckades med konststycket att bränna mig utav bara helvete (usch vad jag svär idag... bara för att barnen är borta?) på plattången. Man ska tydligen inte hålla i de där varma keramikplattorna... AJ. Tur att vi har gott om Aloe Vera-plantor hemma, men just nu är det bara kallt som funkar: Alltbra sugen på att ge mig på vinet redan, men det fick bli kaffe istället...

Nu vidarefix, förhoppningsvis utan skador!

.

Inga kommentarer: