fredag 26 november 2010

Festfixande

De senaste dagarna har gått i festplanerandets tecken, och Johan och jag har handlat, handlat och handlat (råvaror, drycker och tillbehör) samt lagat boeuf bourgignon till 35 personer. Allt för att min 35-årsfest ska bli så lyckad som möjligt! Och jag och Olivia provsmakade grytan till lunch och konstaterade att det nog ska gå vägen...

Jag var hemma och vabbade idag och det kom faktiskt lite lägligt, för då kunde jag passa på att uträtta lite ärenden medan Olivia sov i vagnen. Det är ju en del jobb med stor fest, men jag ska erkänna att jag ju älskar det där jobbet. Jag gillar ju verkligen att ha fest! Men det blir en fullspäckad dag imorgon. På morgonen är det sista träningspasset med jobbgänget och sen ska jag baka baguetter och städa. Johan och Nadia ska på kalas hos en dagiskompis (som tyvärr flyttat utanför stan..) och farmor kommer och hämtar Olivia och på kvällen ska båda barnen sova över där för första gången. Det ska bli spännande!

Medan Johan och jag körde ölrundan på systemet idag (vinet tog Johan efter dagis härom dagen), var barnen uppe hos vår granne Mia som förutom sin egen Douglas hade ett ytterligare barn hemma. Johan tog med Douglas från dagis och sen lekte de hos oss tills Mia kom hem med den andra killen. Sen gick vi en trappa upp och det har nog aldrig gått så lätt att lämna bort våra barn. Jag önskar att jag hade haft en bild på när det lagades middag till fyra små barn... De hade iallafall haft hur kul som helst och det är GRYMT att ha en granne som alltid ställer upp. Tack Mia!! Extra bonus att Douglas och Olivia bara älskar varandra, det är så sött och hjärtevärmande!

.

.

Inga kommentarer: