torsdag 30 september 2010

Försäkringskassehell!

Jag kan säga er att vi kommer att bli fattiga av detta vabbande! Och inte så mycket för att vi inte får lön utan försäkringskassa under dessa dagar, som att vi förmodligen inte ens kommer att få försäkringskassa... Det är en djungel att sätta sig in i och alla dessa blanketter som ska skickas fram och tillbaka och skrivas på av dagis och fan och hans moster. Puh! Dessutom är det helt omöjligt att hålla reda på vem som har vabbat när, halvdagar hit och dit och så att man behöver anmäla samma dag. Det fattade jag först härom dagen... Nu försöker jag att anteckna i kalendern vem som vabbat när men inte sjutton är det lätt. Och när jag vabbar har jag ju datorn med e-leg på jobbet och på Macen hemma funkar inte e-leg och då är man ju hänvisad till alla dessa eländiga blanketter. Hur gör ni andra??

.

2 kommentarer:

Elin sa...

Har upptäckt ett enkelt sätt! När du vaknar smsar du ditt och barnets personnummer till FK så skickar dom hem blanketter. Om ni delar på en dag kan ni fylla i på samma blankett tror jag. Och så ta med och få påskrivet på förskolan. Lycka till och hoppas ni får vara friska nu! Kram

Elin sa...

Jäkla stavningsprogram, vabbar skulle det vara! Inte vaknar;-)