söndag 12 september 2010

Söndagsfixande

Inatt fick vi sova första hela natten på bra länge, och blev väckta först klockan sju. Halleluja, praise the baby Gods! Johan fick sova vidare och efter ett par timmar väckte jag honom och kröp ned och sov själv en timme extra, bara som lite bonus. Skönt!

Efter lunch tog jag med mig Nadia ut i parken och mötte upp en tjej som skulle sälja lite Blocketsaker till mig och för 300 kronor fick Nadia ny NorthFace-fleece (rosa, hon blev sååå glad.. Jag köper aldrig rosa annars), en jättefin randig Gap-kofta och ett par Timberlandkängor i skinn. Kände mig mycket nöjd sen och blev så inspirerad att jag gick upp på vinden och tog ned alla de saker jag tänkt så länge att jag ska sälja själv, och lade ut dem på Blocket. Väntade mig anstormning på telefon och mail, men ganska tyst än så länge...

Jag gjorde också en inventering av hösten och vinterns behov och kan konstatera att Olivia är en till två storlekar mindre än Nadia var för ett år sen och således inte riktigt passar i de kläder som Nadia vuxit ur. Stor liten tjej nedan, men inte riktigt tillräckligt stor...


Nadia passade på att roa sig med alla saker jag släpade ned från vinden och åkpåsen var favoriten. Här låg hon och vilade medan jag stökade runt, men som alltid med fröken temperamentsfull så slutade det med arga raseriutbrott när inte åkpåsen var tillräckligt lång för att hon skulle få plats från topp till tå...



På eftermiddagen stack Johan iväg för att kolla Weihe med flera på Rival och jag och barnen satte igång att baka kladdkakemuffins, eftersom Tove och James skulle komma över. Vi hade jättekul och muffinsen såg mycket goda ut... Tove åt tre så jag tror de var det också, men själv smakade jag inte. Kände mig mycket nöjd över min ståndaktighet! Nu sover barnen och jag ska ensamsofta lite i soffan för första gången på länge och äta kyckling med feta och min nya favorit rostad blomkål.
.

Inga kommentarer: