måndag 27 september 2010

Here we vab again...

Vi kunde inte bestämma oss för om vi skulle skicka Olivia till dagis imorse eller inte och eftersom det var min tur att vara hemma, överlät Johan snällt nog mesta delen av beslutet på mig. Jag velade in i det sista, men eftersom hon fortfarande är lite lite kladdig i ögonen fick hon vara hemma. Jag har egentligen ingenting emot att vabba, mer än att det blir roddigt med alla möten som måste flyttas och allt jobb man inte hinner med. Men vi kör rakt av varannan dag för att slippa diskussioner eller att någon ska känna att dens jobb är mindre viktigt, med lite flexibilitet förstås.

Så idag blir jag hemma och vårdar en pigg skrutt. Tänkte ta dagen i akt och passa på att hinna med att plocka, städa och dammsuga. Tiden räcker inte riktigt till för sånt just nu, så lite ser jag fram emot att bara vara hemma och fixa en dag. Men sen får det gärna vara färdigvabbat för ett tag!

.

Inga kommentarer: