fredag 24 september 2010

Blommor och ögonkladd

Igår när vi kom hem från dagis blev Nadia såååå arg när hon inte fick ha linnet med blommor på. Jag trodde hon menade ett gammalt sommarlinne som jag lagt undan, men sen när hon blivit glad igen såg hon denna t-shirt på skötbordet och sa "Där är linnet med blommorna!" Jag antar att hon tyckte att puffärmarna såg ut som blommor.

En liten bild från i somras



Olivia blev lite piggare under dagen (tyvärr, jag som tänkt sova.. Men vi fick oss ett par välbehövliga timmar iallafall) men ögonen blev allt klibbigare. Jäkla ögoninflammation, det hade jag nästan aldrig hört talas om innan jag fick dagisbarn. Men imorse var ögonen så igenklibbade att hon inte ens kunde öppna dem innan Johan torkat. Så det blir nog några dagars ytterligare vabbande för oss, smittsamt är det ju det där... Så jag har avbokat helgens träff med Lina och Rosie och det var ju himla trist. Men vi håller oss i karantän en stund.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vem är tanten med kappan och väskan där bakom?:-)

Pia