onsdag 8 september 2010

Tröööööööööött..

Idag är den tröttaste dagen på nästan så länge jag kan minnas. Nadia vaknade vid tvårycket och skulle upp och kissa. Men sen kunde hon inte somna om, utan jag fick komma och sjunga och ligga bredvid henne massor av gånger. Jag körde natten eftersom Johan skulle upp tidigt för att åka till Köpenhamn. Efter någon timmes stökande lyckades Nadia väcka Olivia som också blev orolig och inte kunde somna om. Johan tog in Olivia till oss och Nadia blev jättearg och började få ett nattligt utbrott. Då gav jag efter på vällingförfrågan, kände mig för trött och med en begynnande förkylning skrapandes i halsen och motståndskraften var inte på topp. Men Nadia ville dricka välling i soffan och det fick hon inte. Så då blev hon tokarg igen och innan hon lugnade sig och drack sin välling hade det gått ytterligare en bra stund.

När Nadia äntligen verkade kunna somna gick jag in för att lägga mig, men Olivia var jättestökig och låg och sparkades så tillslut lade jag tillbaka henne i sin säng. Men då var det förstås Olivia som började gorma och väckte Nadia och ett tag trodde jag aldrig att det skulle ta slut... Efter några vändor fram och tillbaka fick även Olivia välling i sin säng och vid fyratiden lade sig lugnet över lägenheten. Lagom kul för Johan som skulle upp halv fem...

Nadia sov iallafall till halv åtta, men jag kände mig som efter en grov festkväll och med vårt morgontempo var jag inte på jobbet förrän halv tio.. Har lyckats överleva dagen och nu sover snart båda barnen och Johan och jag ska spela strandade valar i soffan...

Igår hade jag iallafall en mycket bra dag! Var hemma med Olivia som haft feber dagen innan. Men eftersom hon var så pigg och vädret var så fint, tog vi en promenad i Vasaparken och mötte sen upp Elin och Thea för en fika på Kura Café, innan vi alla gick och hämtade Nadia på dagis. Hon blev alldeles till sig över att se oss alla och racade på ett bra tag innan hon lugnade sig. Då klädde vi på oss och gick allihopa till Vasaparken och lekte ända fram till middag. Mysig eftermiddag och mysigt att få hänga lite med Livisen på egen hand. Här är lite bilder!
















































1 kommentar:

Elin sa...

Stackare, hoppas ni får sova i natt! Fina bilder och kul att ses igår:-) Hörs nästa vecka, stor kram!