söndag 5 september 2010

Kämpig söndag...

Denna söndag har varit både mysig och jobbig. Nadia har varit på ett riktigt pisshumör och vi har haft fighter i en mängd som det var bra länge sedan vi såg. Hon låg hur länge som helst på golvet och vrålade efter nappen, som hon ju inte får ha på dagarna längre (tror väldigt snart att det är dags att sluta helt - PUH). Tillslut bara gav vi upp och gick ut och då somnade hon snabbt i vagnen.

Vi andra tre gick längs Rörstrandsgatan och kollade in Birkastans dag. Många hade ställt upp stånd längs gatan och alla affärerna hade 10%. Jag köpte två jättefina brasilianska armband som gjorde mig lite glad. Och så kastade vi recycling (eller rättare sagt, vi började med det för att slippa släpa på de kassarna) och åt lunch på en uteservering. Sen gick vi över till Kungsholmen för att köpa höstskor till Olivia, men det visade sig att de hon hade på sig (ärvda/köpta av Thea) som vi trodde var alldeles för stora bara var pyttelite för stora och så sparade vi 700 spänn. Yes. Men dessa brändes snabbt på höstjackor till barnen och veckans middagar på Daglivs.

Såg fram emot att komma hem, efter flera timmar ute men det gjorde INTE Nadia. Hon blev tvärarg igen (efter att ha varit mer eller mindre gnällig i vagnen hela dan) men denna gången mutade vi henne med Mamma Mu-filmen och nötter i en liten skål. Olivia fick sova middag i sin säng och somnade på stört. Vi pustar ut lite och sen ska vi hem till pappa och Titti och äta middag, vilket ska bli jättemysigt.

Just det, vi var på kräftskiva igår, i Trångsund. Det var mycket trevligt, framförallt att återse mina fina vänner varav en del jag inte träffat på länge. Men vi satt ute, förvisso i tält, och det var sjukt kallt, trots filtar och jackor. Och så fick vi skjuts dit och när gravida Maria var trött och ville åka hem så passade vi på att få skjuts igen, även om jag kunde ha stannat lite längre. Men det var otroligt skönt att få åka bil och resan bjöd på trevligt sällskap och intressanta diskussioner. Och denna kväll gjorde jag ett GI-avbrott och unnade mig både vin, lite paj och en bit CHOKLADKAKA som var himmelsk. Som jag saknat choklad.. Men nu är det slut på det roliga igen, denna kämpiga söndag full av gnäll...

.

1 kommentar:

johanna sa...

Jag tror att 70% (eller mer) choklad ingår i en GI-diet.