lördag 4 september 2010

Lille skrutt och höstförkylning

Olivia är sjuk. Hon vaknade inatt med 39,8 i feber. Lille plutt. Lät henne vara för hon sov ändå så gott att jag inte ville störa med Alvedon. Sen vaknade Nadia klockan fem och även Olivia vaknade förstås, och under 45 minuters tid var allt rätt kaotiskt. När man har två nattstökiga barn är man hela tiden en person för lite, man tar varsitt barn och har ingen som kan hämta blöja eller fixa välling.

Men sen fick Nadia välling och lyckades för en gångs skull somna om, och Olivia fick en Alvedon i rumpan, ny blöja och sova inne hos oss. Efter en stund sov vi alla... Nadia vaknade kvart i åtta nästa gång och Olivia halv elva! Då hade hon ingen feber längre men hon är lite ynklig och spak.
Hon drack bara några klunkar av sin välling men nu sitter hon bredvid mig i soffan och mumsar med god aptit på en macka med massa smör och leverpastej (för när barnen är sjuka frångår vi alla möjliga principer, som den att man bara får äta när man sitter i sin stol i köket...)

Vi ska ju iväg på kräftskiva hos Tove ikväll och Pia ska barnvakta. Jag tror i och för sig inte att det är någon fara, för när Olivia är sjuk bara sover hon (till skillnad från sin storasyster...) och är lättare än vanligt att ha hand om. Men vi får se hur dagen artar sig.

Tog iallafall några bilder när Olivia var lite pigg och hon och Nadia busade i vår säng medan vi bytte lakan.

Nässpray är en kul leksak

Lite syskonbus



Jag har ärvt min pappas morgonfrilla....

Ganska glad ändå...

1 kommentar:

Farmisen sa...

Eländes elände med dessa småbarnsförkylningar! Det var jobbigt önog med ETT barn i sänder men TVÅ! Jag känner med er