onsdag 29 september 2010

Mittiveckan

Vi hade en sån fin liten stund efter middagen idag. När vi ätit upp den stekta torsken med shitake, av Nadia skivade champinjoner i äggskivare (ÅH vilken hit!), knaprigt bacon och rödvinssås till satt vi kvar en stund. Olivia började göra handrörelser och sjunga och Nadia fyllde i. Efter en stund satt vi alla fyra och sjöng och jag fick nästan lite värk i hjärtat av kärlek till min fina, fina familj.

De senaste dagarna har varit fulla som vanligt. Efter min effektiva dag i måndags kom Lisa över på kvällen när Johan var på match och Nadia precis skulle få saga och välling. Lisa satt med och läste saga och nästa dag frågade jag Nadia vad min kompis hette (som hon inte träffat på ett år) och hon svarade tvärsäkert: Lisa! Hon har sån koll på namn, det har de båda två och jag tror att det är för att de gillar människor. Lisa och jag drack iallafall en flaska vin och pratade politik och familj och lite annat och dagen efter kände orutinerade jag av vinet och var trött hela dagen. Men det var det värt, så mysigt att ses igen!

Igår vabbade Johan eftersom Nadia hostade så mycket och även Olivia fick vara hemma en dag till. Men de var såpass pigga att vi idag bestämde oss för att det fick bli dagis för båda barnen och jobb för båda föräldrarna. Så vi bylsade på imorse eftersom det var riktigt kallt, och som alltid är det lika svårt att veta hur mycket man ska klä på dem. Jag skulle behöva gå en kurs, lyckas aldrig få till det. Idag fick Nadia ha jeans eftersom vi bara hade ett par överdragsbyxor och tänkte att Olivia behövde dem bättre. Men efter dagis köpte vi ett till par, lite större, så nu ska båda slippa frysa imorgon när de ska på utflykt med dagis. Och nu sover Olivia redan och Nadia läser sin nuvarande favoritbok "Busiga Bebben" som hon fått av gammelfarmor. Snart softdags för oss stora...

.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh vilken fin stund! Här har vi börjat med blinka lilla stjärna som framförs på vardagsrumsbordet :) Overall inköpt idag i alla fall, hoppas den ska passa! Kram på er! /Lina