lördag 11 september 2010

Lite blandat

Tröttheten fortsätter... Igår var Johan och jag på kräftskiva på jobbet och hade riktigt kul. Farmor Ing-Mari var barnvakt och det hade gått hur bra som helst. Men hon skulle upp tidigt idag så vi tog oss hem ganska tidigt. Kom hem lite glada i hatten vid halv tolv och gick och lade oss när hon gått. Halv fyra vaknade jag av att Nadia hade kissat i sängen, för första gången på månader. Jag tror att anledningen kan vara att hon sov i nattlinne utan något under och att hon trodde att hon var på toa när hon var naken. För det kom bara en liten skvätt, resten i pottan. Men när hon kissat blev hon tokarg och sen låg hon i sängen och vrålade i säkert en halvtimme. Vi lät henne vara medan hon gormade, det gick ändå inte att göra nåt. Ett under att inte Olivia vaknade. Det gjorde hon dock när Nadia lugnat sig och sen blev det nödlösningsvälling för att få båda att somna om. Och så sov de ända till halv åtta, halleluja! Men jag är förstås lite trött ändå..

Jag har också fått del av barnens härliga höstförkylning och snorar och snörvlar och har ont i halsen. Så träningen ligger på is, trist när jag precis kommit igång!

Jag är just nu fullt uppe i höstbarnklädesplanering och igår köpte jag ett par mycket fina Timberlands till Nadia för 200 kronor på Blocket. Detta har aningens mycket triggat igång mitt Blocketberoende och Johan som inte tycker att vi behöver någonting av allt det jag tycker att vi behöver ("Hallen är ju full av skor"), är måttligt road...

En rolig sak att se fram emot är iallafall att vi åker en vecka till Israel om en månad! Det ska bli så härligt att återse mamma, Mimi och Dylan och att få njuta av lite sol och slappa. Så sommarkläderna är inte bortpackade, bara undanlagda...

.

Inga kommentarer: