söndag 26 september 2010

Söndag

Denna helg bara passerade utan att så mycket kul hände. Men igår hade vi överraskningsfest för Johans mamma, min svärmor, som fyllt 60 och det var kul! Fast jag hade förra söndagen i skarpt minne och drack bara två glas vin och bara vatten de sista timmarna. Jag var ändå trött idag, men iallafall inte bakis. Kalle och sen också Jasmine kom och var barnvakt och det hade gått jättebra. Det gör mig alltid lika varm att tänka på att våra barn är så trygga med andra vuxna och jag tror att det kommer att vara en styrka för dem genom livet.

Idag var projektet att tvätta och trots att vi tvättar löpande här hemma, blir det sådana där rekordtvättar i tvättstugan ibland. Tre timmar är inte riktigt tillräckligt för en familj på fyra personer, och det slutar alltid med att sista maskinerna inte hinner torka ordentligt och vi har torkande tvätt överallt i lägenheten. Idag känns det som att vi tvättat precis hela dagen, och allting är ännu inte inplockat.

Nadia och jag flydde fältet en stund i eftermiddags och gick och hälsade på Elin och Thea. Det var mysigt att träffas igen och vi har inte varit hos dem på länge. Elin och jag lyckades till och med dricka en kopp te och snacka lite i lugn och ro medan barnen lekte i rummet. Och så bytte vi grejer, jag fick låna lite mer urvuxna barnkläder, lämnade tillbaka andra och fick mig två fina Indiskaklänningar. Elin fick senaste Guitar Hero-spelet och Olivia fick ett paket blöjor som Thea vuxit ur. Sen krånglade Nadia förstås lite när vi skulle gå, men jag lyckades få med henne utan något bråk och så gick vi och handlade lite mjölk, chips och broccoli (intressant kombo...) på Ica Rörstrandsgatan där de har små vagnar som Nadia fick dra och hade hur kul som helst. En annan liten tjej i samma ålder fick tokbryt framför oss i kassan och jag skickade en medlidande blick till mamman och kändes mig väldigt lättad över att det inte var jag...

Väl hemma igen åt vi kalvstek med ruccola och parmesanen vi köpte i Italien men barnen ville mest äta parmesan... Och så har vi plockat tvätt, lagt barn, varav en var mycket motvillig till att somna - Nadia förstås - och tillslut kissade i sängen bara för att få komma upp. Irro! Efter pyjamas- och lakansbyte (vi hade ju förstås precis bytt lakan innan...) somnade hon iallafall tillslut.

Och jag har sovit i soffan och sen lyckats hålla mig vaken framför nya och hypade serien The Event och nu måste vi bädda med lakan i sängen, för det har vi förstås kvar... Så får vi se om det blir jobb imorgon för Olivia är lite lite kladdig i ögonen fortfarande. Båda barnen hostar en del på nätterna och själv är jag jätteförkyld idag. Nu bedtime efter detta långa inlägg!

.

Inga kommentarer: