torsdag 19 augusti 2010

Tvåbarnsdagismorgon nr 1. PUH!

Idag fick jag lite försmak av hur livet som tvåbarnsdagisförälder på hösten kommer att se ut. Först den sedvanliga dusten med Nadia för att få henne att förstå att linne och flipflops inte är ett bra klädval. Sen försöka få på henne kläderna jag lagt fram. Det gick inte. Det blev för liten I LOVE NY-t-shirt och tights istället.

Slutligen hitta regnställ till båda - Olivia har ju inte ens ett, men fick ta Nadias gamla eftersom Nadia fått ett nytt. Övertyga de små om att det var en bra idé med regnställ när det ösregnar och Nadia om att det nya var finare än det gamla. Leta gummistövlar. Inse att vi glömt dessa på landet. Leta gympadojor. Inse att dessa vuxits ur under sommaren. Leta större gympadojor. Som tur var har vi Dylan som har försett oss så vi hade ett par som passade. Borsta tänder, klä på oss själva, äntligen komma iväg med syskonvagnen och en pappa också i regnställ eftersom han skulle vara ute med barnen på dagis. Och när vi väl kom ut hade det förstås slutat regna och jag var en halvtimme sen till jobbet trots att jag inte ens behövde lämna. PUH!

.

3 kommentarer:

Anonym sa...

b

Anonym sa...

Vännen, känner igen mig sååå väl!!! Så skönt att du kan få ned det i ord ...
Det enda jag kan trösta dig med är att det blir bara bättre och bättre.

Vill även säga att jag läser dina inlägg offline via min mail, därför kommenterar jag så sällan men jag läser varje dag nästan!

Kram
Pyret

Julia sa...

Kul att du läser och skönt med igenkänning! Kram på dig