torsdag 26 augusti 2010

Nytränad med trötta kids

Idag gick jag och tränade efter jobbet, åååh så skönt det var. Jag önskar att jag kunde göra det oftare men när jag kom hem var Johan i upplösningstillstånd med två gnälliga ungar som skulle ha middag och dessutom lagade han till oss. Olivia har blivit en riktig liten knäbebis sen hon började dagis. Hon vill bli buren precis hela tiden och är en riktig gnällspik på kvällarna. Vi försöker att inte bli irriterade, för det är ju inte så konstigt, det här är en stor omställning för henne och hon är verkligen trött efter dagis. Vill minnas att det var samma sak med Nadia för ett år sen.

Även Olivia sover lite dåligt på morgonen nu och imorse vaknade hon redan före fem. Försökte få henne att somna om i vår säng, men hon stökade bara runt och tillslut fick hon gå in i sitt rum igen men väckte då förstås Nadia. Så Johan gick upp med dem tio i sex, jag sov en timme till och sen fick han sova en timme. Vi håller också på att vänja Nadia av vid napp, nu är det bara i sängen och i vagnen som hon får ha den och det resulterade i en hel del gnäll imorse. Puh, det blir nog tidig kväll även ikväll.. Huvudvärken är iallafall borta idag - skönt!

"Du har fina tuttar" sa Nadia kärleksfullt när hon såg min träningstopp idag. Det var ju mycket snällt av henne...
.

Inga kommentarer: