onsdag 4 augusti 2010

Sköna västkustdagar

Efter några internetfria/-lösa dagar har vi uppkoppling igen och även lite nytt sällskap. Pia kom med tåget igår och det måste jag säga är ofantligt trevligt. Mysigt att hinna umgås lite ordentligt och barnen älskar sin faster. Vi har haft bra väder efter första dagen och det gör att jag tycker att Strömstadvistelsen detta år är riktigt riktigt härlig. Jag skulle kunna tänka mig att stanna lite längre denna gång, trots brist på varmvatten och inomhusdiskmöjligheter. Men primitivt liv är ju lite lättare när solen skiner, och imorgon ska det tydligen regna så kanske kommer jag inte att vara ledsen över att åka härifrån på fredag ändå.

Vilken tur egentligen jag haft som fått dessa landställen med mig i äktenskapet, i min familj finns ju inget sådant. Ikväll åt vi middag tillsammans med släktingarna i stora huset. Johans farmor fick denna stuga av sina föräldrar och det stora huset nedanför fick hennes bröder. Där huserar nu släktingarna som kommit efter och nu har vi ätit middag med kusiner, sysslingar och bryllingar. Trots en del meningsskiljaktigheter genom åren har denna stora släkt ändå hållit ihop och även om man inte umgås så mycket var middagen ikväll mycket uppskattad av alla. Jag tycker att det är lite kul att barnen får träffa sina bryllingar, de kommer nog att ha mycket kul ihop under kommande somrar, nu är det en hel ny generation av barn som är här och har somrar fulla med bus, lekar och krabbfiskande framför sig. Precis som Johan och Pia som små.

Pia och Johan gick upp med de andra för att äta räkor och kolla på solnedgången, men jag stannade hemma när vi lagt barnen. Har inget emot det, utan ser fram emot att lägga mig med min bok strax. Jag känner mig ändå piggare nu, efter att känt att det var lite för mycket hela tiden. Vi har det mysigt med förmiddagar på stranden och goda middagar på kvällarna. Återstår att se vad vi ska hitta på när det utlovade regnvädret kommer... Inomhusmöjligheterna är minimala här, men det löser sig nog. Nu deckardags.

PS. Bilder kommer när uppkopplingen är snabbare, stå ut med ännu ett bildlöst inlägg...

.

Inga kommentarer: