måndag 30 augusti 2010

Över måndagsmorgonkaffet

Dricker mitt morgonkaffe och undrar hur barn kan vara så vansinnigt punktliga?? Prick halv sex vaknar våra små odjur nu precis varje morgon. Nu är det bara att ställa in sig på tidiga morgnar igen...

Vi hade en bra helg. Igår smet jag iväg och körde ett svettigt spinningpass på förmiddagen - mycket skönt! Sen hem och äta lunch och så tog vi med oss de små vildingarna till Vasaparken. Det var länge sen vi var där och det var faktiskt riktigt mysigt eftersom vädret var fint och vi tog eftermiddagskaffet där. Sen gick vi iväg och handlade lite till middag - det blev merguez- och chipolatakorvar från nyöppnade Cajsa Warg med tabbouleh till. Nadia sov i vagnen medan vi var ute. Vi gör så nu, hon får sova i vagnen när hon blir trött men sover inte så länge och läggningarna på kvällen har gått jättebra på sistone. Tänk att i alla barntidningar står det alltid om hur man ska få sina barn att sova - på kvällen och natten. Men morgonen då??? Tänk om någon kunde hitta på någon bra morgonmetod...

Johan var på match på eftermiddagen och när han kom hem åt vi middag och efter att vi lagt barnen åkte jag med min granne Mia och STORhandlade på Ica Maxi. Riktigt kul var det och jag kom hem med stora kassar fulla med mer eller mindre välbehövliga saker. Men nu behöver vi iallafall inte tänka på mat på hela veckan, skönt. Detta ska bli min sista GI-vecka i detta manér, sen ska jag försöka hitta någon gyllene medelväg...

Denna vecka är också sista mjukstartsveckan för Olivia. Vi hämtar tre denna vecka ut, sen blir det fyra för båda barnen. Mjukstart även för föräldrarna har detta varit och sen kommer vi att jobba lite mer, med fortfarande deltid. Nu ska jag åka till jobbet, vi alternerar hämtning och lämning och Johan lämnar idag.

Inga kommentarer: