söndag 15 augusti 2010

Måndag

Måndag och idag börjar det på riktigt för mig och Nadia. Johan och Olivia får vara föräldralediga i två dagar till innan Olivias inskolning börjar. Det känns overkligt att min lilla plutt redan ska börja dagis, men hon kommer att gå på samma avdelning som Nadia och hon har ju varit där varje vardag sedan hon var fem månader gammal, så jag tror att det kommer att gå bra. Och nästa måndag börjar Johan jobba och då blir det verkligen livet på riktigt för oss för första gången på två och ett halvt år, med att turas om att hämta och lämna, samt förmodligen få testa på det där vabbandet som alla pratar om...

Vi hade en mysig och lugn sista semesterhelg. Lördagen bjöd på nästan tropisk värme och vi gick med barnen till Rålis för att bada. Vi har fullt sjå att hålla Nadia vaken på dagarna och jag tror inte att hon är riktigt redo för det egentligen, för hon är helt förstörd när kvällen kommer och kan knappt äta middag. Denna dag somnade hon iallafall i vagnen, utan att ens ha napp. Och var förstås mer svårlagd på kvällen.

Igår sålde jag Olivias spjälsäng på morgonen (lite vemodigt...) och sen åkte jag och Nadia med Hanna och Astrid ut till Cissi i Edsviken och hälsade på deras nya lilla trea, Anton. Jag önskar bara att jag inte vore halvdöv, för det är lite jobbigt att umgås med folk. Jag fick en propp i örat häromdagen och hör i princip ingenting på ena örat. Jag har försökt med Revaxör men måste förmodligen ta mig till läkaren och få örat spolat. När jag nu ska hinna med det...

Här är lite Rålisbilder:







1 kommentar:

Elin sa...

Åh vilka fina, färgglada bilder på tjejerna! Själv har jag snart klarat av första arbetsdagen, känns helt ok faktiskt... Hörs och ses hoppas jag?!